Przejdź do głównej zawartości

Omlet jesienny ze śliwką

Kolejna odsłona omleta 😉 Jesień zdecydowanie kojarzy mi się ze śliwkami, więc postanowiłam dodać je do śniadania i powstał omlet ze śliwkami. Jako że w weekend mam trochę wiecej czasu, ubiłam białko żeby omlet był bardziej puszysty 💜


Składniki:
1 jajko
4 czubate łyżki mąki owsianej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Woda
1/2 kubeczka jogurtu naturalnego
4-5 śliwek
1 łyżeczka miodu
Szczypta cynamonu

Przygotowanie:

Umyte śliwki pokrój na ćwiartki i usuń pestkę. Przełóż do suchego garnuszka i smaż na bardzo wolnym ogniu tak aby zaczęła puszczać sok, ale się nie przypaliła. Mieszaj co jakiś czas. Gdy śliwki będą już miękkie i zaczną się rozwalać dodaj miód, dokładnie wymieszaj i ściągnij z ognia.

Wymieszaj żółtko, mąkę, proszek do pieczenia. Dodaj wodę tak by uzyskać konsystencję gęstej śmietany. W osobnej miseczce ubij na sztywno pianę z białka. Przełóż łyżką do masy omletowej i delikatnie wymieszaj. Wylej masę na rozgrzaną patelnię (jeśli masz patelnię przywierajacą to nasmaruj ją wcześniej tłuszczem, ja używam teraz patelni naleśnikowej do której nic nie przywiera, więc tego nie robię) smaż pod przykryciem 2-3 min i przywróć omlet na drugą stronę na ok 2min. Zdejmij omlet z patelni.

Na omlet wyłóż śliwki, polej je jogurtem i posyp cynamonem.

Smacznego!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ćwiczenia dla dzieci

Cześć kochani! Chciałabym dzisiaj podzielić się z Wami pewnym pomysłem. Jak pewnie wiecie wiele zawodów zostało na chwilę obecną “zamrożonych”, fizjoterapia niestety też należy do tej grupy. Nie wiadomo ile to jeszcze potrwa, kto mógł przeszedł na pracę zdalną, każdy radzi sobie jak może. Na początku myślałam, że w moim zawodzie to nie przejdzie i jestem skazana na chwilowe bezrobocie, ale ten szczególny czas sprzyja twórczości i kreatywności więc jednak przyszło mi coś do głowy 😉 W końcu mamy XXI wiek, mamy internet, mamy kamerki więc czemu by nie ćwiczyć razem na wideokonferencji? Mogłabym prowadzić zajęcia z dzieciakami online, ogólny rozruch, gimnastyka, rozładowanie pewnie na maxa naładowanych przez siedzenie w domu baterii 😅 Pewnie pomyślicie, że w internecie pełno jest filmików z ćwiczeniami, czy facebook pęka od transmisji na żywo. Owszem, ale sama wiem ze swojego doświadczenia, że przyłączenie się do gotowego filmiku, takiego gdzie nie ma interakcji między prowadzą

Kilka słów o mnie

Cześć! Jestem fizjoterapeutką, ukończyłam Śląski Uniwersytet Medyczny. W swojej pracy zawodowej zajmuję się dziećmi z wadami postawy, od koślawych stópek po krzywe kręgosłupy. Jeździłam z dziećmi na kolonie jako wychowawca, ukończyłam kurs animacji czasu wolnego, a więc praca z najmłodszymi towarzyszy mi przez większość czasu :) W wolnym czasie dużo tańczę, salsa, bachata czy kizomba to mój żywioł. Dodatkowo uwielbiam pilates czy jogę :)